Існує два основних типи міні тракторів: садові міні трактори і сільськогосподарські міні трактори. Варіантів садових міні тракторів можна перерахувати більше ніж сільськогосподарських.
Основні відмінності садового міні трактора від сільськогосподарського
Здебільшого, функції садових міні тракторів зводяться до елементарного догляду за газонами. З цієї причини найчастіше можна чути, як садові міні трактора називають газонними.
З такими машинами неможливо виконання таких земляних завдань, як оранка, однак, на ринку садової техніки можна зустріти і виключення. Під час стрижки газону садовий трактор не повинен ушкоджувати його, тому садові трактора зазвичай мають невелику вагу, вони надають на газон мінімальний тиск, мають широкі покришки.
Що стосується техніки для оранки, тут все навпаки: робота набагато ефективніше, якщо трактор важкий, а протектор високий. Садові трактори мають цілий спискок можливостей. Основним їх призначенням є стрижка газону, мульчування стриженої трави та іншого садового сміття, внесення добрив і аерація.
Деякі моделі садових тракторів можна використовувати для прибирання садової території, очищення від снігу, перевезення вантажів, оранки. Райдери — разновідностьтракторов, які не можна залишити без уваги, кажучи про садову техніку. Основна відмінність райдера від звичайного садового трактора полягає в розташуванні двигуна.
У райдера двигун розташований ззаду, іноді його встановлюють прямо під крісло водія. Садові райдери менш функціональні. Вони здатні працювати тільки з причіпним обладнанням. Райдери з найменшою масою годяться лише для стрижки газонів, в їх комплектацію не входять навіть фаркопи. Куплю минитрактор для этих целей.
Є два типи садових райдерів: з нижньою декою і з передньою декою. Розглянемо переваги кожного з них. У райдерів з нижньою декою стригучий механізм знаходиться між передньою і задньою парами коліс, практично під самим водійським сидінням. У райдерів з передньою декою дека встановлена спереду.
Така установка дає ряд переваг, наприклад, від цього поліпшується огляд, підвищується якість стрижки, можливість стрижки трави під низько нависають гілками кущів. Крім того, таку деку простіше обслуговувати, так як можна встановити її в вертикальне положення, ножами вперед. За функціональним можливостям райдери з передньою декою схожі з тракторами, вони пристосовані до роботи з фронтальним навішуванням.
Основні характеристики міні-трактора
Відомі виробники садової техніки оснащують садові трактори і райдери бензиновими двигунами . Найчастіше це одноциліндрові або двоциліндрові гільзованний двигуни, потужністю 10 — 27 літрів, систематизовані мастилом під тиском.
Найбільш часто зустрічаються трансмісії райдерів і тракторів двох типів: гідростатична трансмісія і механічна трансмісія. Зручніше за все використовувати ті, що оснащені гідростатичної трансмісією. Дуже часто такі трактора мають дві педалі: педаль переднього ходу і педаль заднього ходу. Від сили тиску на передню або задню педаль залежить швидкість руху в заданому напрямку.
Найбільше поширені моделі райдерів і тракторів з передніми поворотними колесами. Рідко, але все-таки зустрічаються моделі з поворотними задніми колесами, а також з «ламаються» рамою. Кожен їх перерахованих варіантів має свої переваги і недоліки. Наприклад, класичний варіант трохи нестійкий на крутих поворотах при максимальній швидкості, тому техніка може перекинутися.
Садова техніка з поворотними задніми колесами має передній привід, а це говорить про поганий тязі при русі вгору по схилу. Трактори і райдери з віссю копання що зміщується мають хорошу маневреність, але при цьому володіють складною конструкцією, слабким зчепленням. Однак небезпека перекидання виникає лише під час роботи в екстремальних умовах.
Також хотілося б згадати про ще одного різновиду садових райдерів, про, так званих, косарках з нульовим радіусом розвороту. Це справжнісінькі газонокосарки, які не мають можливості працювати з причіпним або навісним обладнанням. Ні мають ззаду два провідних колеса, і спереду два маленьких «рояльних» для стійкості. Принцип управління такою косарки схожий з принципом управління гусеничної технікою.
Воно полягає в гальмуванні одного з провідних коліс за допомогою важеля. Машина легко розгортається на місці, але не позбавлена своїх недоліків, серед яких: ризик пошкодження дерну при різкому маневрі коліс. Крім того, такою маневренною технікою не легко навчитися керувати. Найважче завдання — це задати їй рух прямо вперед.